Nabi Yusuf kata, “tak, dia yang goda aku.

Lepas tu ada seorang saksi daripada kerabat mereka datang,

“Jika bajunya koyak di hadapan, maka Zulaikha orang yang berkata benar. Jika bajunya koyak di bahagian belakang, maka Zulaikha berkata dusta, dan Nabi Yusuf termasuk orang-orang yang benar.”

Dan ternyata bila suami dia tengok baju yang koyak tu, ia koyak di bahagian belakang.

Suami dia pun minta Nabi Yusuf untuk rahsiakan kejadian tersebut daripada sesiapa pun (untuk elak daripada masalah tu jadi lebih teruk). Dalam masa yang sama, dia minta Zulaikha untuk bertaubat atas dosa yang telah dia lakukan, sebab dia faham isteri dia hilang sabar melihat seorang yang kacak seperti Nabi Yusuf, so dia tak marah, cuma mintak bertaubat je.

Nota kaki: Penduduk Mesir walaupun menyembah berhala, mereka tahu bahawa Allah sahaja yang mengampunkan dosa.

Tapi, berita tu entah macam mana sampai jugak dekat wanita-wanita Mesir. Mereka pun sindir Zulaikha,

“Cintanya kepada si bujang (Yusuf) itu sangat mendalam. Dia sungguh dalam kesesatan yang nyata!”

BARU
Sale!
RM20.00 RM15.00
PREORDER
RM36.00
RM15.00

Adab & Akhlak

The Noble Character

RM22.00

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *